Offentlig leder på sociale medier

Offentlige organisationer på tværs af sektorer kan ikke længere gemme sig. Der er brug for tydelighed over for borgere, samarbejdspartnere, journalister, politikere og de mange andre, der på daglig basis kræver svar fra ’det offentlige’. Med de øgede krav til synlighed og deltagelse i den offentlige samtale følger også flere krav til de offentlige ledere. De skal kommunikere i øjenhøjde med borgerne, søge dialogen, gøre sig synlige i medierne, åbne organisationen for omverdenen og blive hørt blandt beslutningstagerne.

Her kommer lederens brug af sociale medier ind i billedet. For på sociale medier får lederen sin egen sendemast til at kommunikere eksternt og gøre sig tilgængelig for omverdenen. Og samtidig en platform for at styrke sit ledelsesrum og slå antennerne ud for at blive en bedre leder.

I Offentlig leder på sociale medier får du inspiration til at komme i gang, og cases og interviews med fremtrædende danske ledere i det offentlige, der har taget springet ud på sociale medier. Og så får du konkrete værktøjer til at begynde at bruge LinkedIn, Facebook, Instagram eller Twitter som en del af din professionelle lederkommunikation.

Når du har læst bogen, står du bedre rustet til selv at dykke ned i de sociale medier og finde din egen vej til gennemslagskraft. Bogens forord er skrevet af Søren Brostrøm, direktør i Sundhedsstyrelsen.

Genre: 

Pris: 

149,00 kr.

ISBN: 

9788794058063

Lignende bøger

Forfatter

Troels Johannesen

(f. 1977) er selvstændig strategisk kommunikationsrådgiver og ekspert i topleder-kommunikation på sociale medier. Han rådgiver virksomheder, organisationer og deres topledere i digital interessevaretagelse og i kommunikation på sociale medier og på tværs af kommunikationskanaler.

Han er tidligere kommunikationschef, presse- og public affairsansvarlig og er cand.comm. fra Roskilde Universitet.

Læs mere på www.troelsjohannesen.dk